X-change utbyter erfarenheter.

Ikväll har jag blivit bjuden på middag - med efterrätt - av mina underbara utbytesstudenter! Just ju tänker jag allt på engelska, men försöker översätta till svenska i huvudet innan det hamnar i fingertopparna på tangentbordet.. Ämnena vi har behandlat har berört allt från kungahus till dating och sex.. Konstaterade tillsammans med Sebastian att de är helt underbara och sjukt trevliga att umgås med. Har även lovat dem att ordna en filmkväll á la Sverige. Jag föreslog rätt så upphetsat Yrrol som inledningsfilm, uppskattades! Aaron tyckte att det självklart skulle ingå alkohol, medan jag höll med Kareen om att en stor skål med godis hade varit bättre!

Jag har upptäckt att jag inte lever ut studentlivet längre. Alkohol lockar inte alls! Att gå ut och festa är ingenting som jag eftersträvar, och hade jag haft min pojkvän här skulle jag säkert bli kallad för "toffel"! Jag förstår inte vad det är med mig! Men imorgon får jag tagga till! Det är första kårkvällen sedan skolstart och förfest på Bäckis!
På lördag ska vi ha myskväll: kanske lite bak, definitivt god middag och se drömfilmen A Cup of Love - som jag har höjt till skyarna! (Hoppas inte tjejerna blir allt för besvikna om de inte tycker om den..!) Allt som allt en trevlig kväll, säger jag redan innan!


Idag är det 11 september. Därför:
Jag har för ett litet tag sedan börjat leva som om jag skulle lämna jorden om några dagar.. Det vill säga: Umgås med dem som du vill umgås med och som ger dig någonting tillbaka när du ställer upp för dem, med dem som du bara kan hänga med för att det är trevligt, med människor som man inte behöver känna av stämningen med för att inte trampa någon på fötterna. Kort sagt: med människor som är bra för själen. Det har tagit allt för mycket kraft att umgås med människor som gör min egen omgivning ostadig. Att tycka att det är jobbigt att ha vänner är aldrig positivt!

Jag älskar min nya filosofi. Och får sjukt mycket stöd av mina vänner för den.

Vänner - du kan inte vara utan dem! Tack för att ni finns, ni vet vilka ni är.

Kommentarer
Postat av: Minna

Puss =)

2008-09-12 @ 12:18:58
URL: http://minnaannim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0