Åååååh vilken jäävla dag!!

Fram till 16 var den helt okej. Det var då jag kom hem, kollade i min brevlåda - som har blivit till en tvångstanke varje gång jag går förbi den, ÄVEN OM JAG HAR KOLLAT DEN FEM GÅNGER TIDIGARE DEN DAGEN - och upptäckte mitt beslut från CSN. Äntligen.

För er som jag inte berättat det för, så försvann min anmälan om studiemedel för detta året i flytten i våras. Därför gjorde jag en ny, som jag skickade in för två veckor sedan. Det är ju lugnt, jag kommer ju få mina pengar ändå - om än lite senare än alla andra. Nu kom alltså beslutet - jag ska få 1273 kronor varje månad. Men vänta lite..? Är inte det ungefär exakt HÄLFTEN av vad man ska få i bidrag? Jag läste igenom hela beslutet och kom fram till att det var någonting som inte riktigt stämde.. Ringde min personliga assistent, Minna, som även är expert på CSN. Vi kom fram till att det var någonting som faktiskt inte stämde. Jag ringde CSN. Tydligen har jag i all hast fyllt i blanketten helt rätt - förutom den lilla detaljen att jag skrev att jag läser 15 p/termin och inte 30 p. Oops. Det fick bli så att jag fyllde i en ändringsblankett - eftersom jag inte kan göra det över internet då mitt BankID inte funkar - som jag cyklade ner med till ICA Ankaret i full speed. När jag kom hem igen var jag helt slut.

Inte nog med att jag krånglar med CSN (det är ju inte de som krånglar med mig, eftersom de gör allting rätt och jag allting fel) så har min kropp börjat protestera totalt. Oj, så jag öppnar mig nu, men om det värker så värker det. Jag hoppade över min mens för två veckor sedan. Jag fortsatte att äta p-pillerna som vanligt, vilket betyder att mensen skippas rätt och slätt och kommer igen nästa månad. Trodde jag.
Mensen kom som en kär vän - not - tisdagen efter den egentliga mensveckan. Stannade lika länge som den skulle göra under vanliga omständigheter. Trots att jag inte äter mina sockerpiller. Jaja, nästa vecka blir väl bättre, tänkte jag.

När jag kom hem från ICA efter mina bestyr med CSN kände jag den välbekanta känslan av att någonting inte riktigt stämmer. Jag hade rätt. Jag har fått min mens. Igen. För andra veckan i rad. Hur jääävla länge ska det hålla på egentligen?!?!?! Funderar på att ringa ungdomsmottagningen imorgon och be dem operera ut mensen ur min kropp..

Tror ni det kommer funka?

Kommentarer
Postat av: Minna

Hmm det där med att operera ut mensen lät svårt. MEN, jag tycker ändå du ska ringa ungdomsmottagningen när du fått två mellanblödningar när du äter hormoner. Eftersom det funkat att hoppa över mensen innan låter det lite konstigt att din kropp protesterar så nu...



Btw, vissa av dina manliga läsare känner sig nog obekväma av ditt inlägg och min kommentar. Mens brukar ju skrämma de flesta killar. Why is that? Mens är ju lika naturligt som, ptja, spott? Och spott är ju inte konstigt att prata om. Eller ett sår. Eller bajs. Till exempel.



Jaja. God natt min kära.

Puss

2008-09-16 @ 21:40:56
URL: http://minnaannim.blogg.se/
Postat av: Minna

Kolla min blogg och du lär bli överraskad. Jag har uppdaterat =)

2008-09-17 @ 16:34:02
URL: http://minnaannim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0