Trött, vad är det egentligen?

Ögonlocken vill stängas. Kroppen fungerar normalt. Men fortfarande: ögonlocken orkar inte riktigt. Så har hela min dag sett ut. Sara ringde och väckte mig i morse, frågade om jag ville åka med till Umeå. Det kunde jag inte eftersom jag hade lovat Minna att hämta henne på flygplatsen, samt att se Stjärnor på is på kvällen. Nästa gång kanske?!
Bestämde med Alex att jag skulle köra henne till jobbet vid tolv. Handlade samtidigt. Körde till Kallax i Lisas räjservolvo med sång och godis som sällskap. Plockade upp Minna och vände hem till Piteå igen. Hamnade på något vänster på soffan framför The Hills-maraton (som alla verkar ha gjort denna dagen) och Top Model 10. Minna, Alex, David och Totte kom över för att se premiären av Stjärnor på is. Orkar inte gå in på detaljerna av mina åsikter av programmet, med risk för att verka allt för pessi och hacka ner på Patriks jobb. Det är en bra programidé, men sändningen gick inget vidare tekniskt och Berg överglänste Gynning i ALLT. Tyvärr. Gillar Gynning i vanliga fall, men idag var hon oproffessionell. Tyvärr. Bra sammanfattning? Röstade på Jesper och Patrik. Patrik fick flest röster i min tittarsoffa! Han är bäst på att torka kondens. Har ännu inte hunnit fråga om han fick torka blod också..
Jag är inte jättetrött än. Eller, det är väl klart att jag är trött. Men inte så trött som jag kanske borde vara. För en gång skull tvingar jag mig själv att vänta på att Patrik ska komma hem och ringa. Nu var det längesen vi verkligen pratade, sådär som bara vi kan. Saknar det. Fan vad mycket jag saknar nuförtiden. Det börjar bli jobbigt att vara sådär töntigt gnällig. Men man ska ju inte gnälla egentligen, det kunde varit mycket värre. Våra hjärtan kanske inte hade orkat att slå. blir det jobbigt.

Just det! Emme tror på allvar att det snöade i morse. Jag tror att det var ren inbillning, tills hon bevisar motsatsen. Men hade det inte varit underbart att få visa mamma och pappa Piteå i dess verkliga glans?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0