Tumstockshårig?

Antar att det kommer att lösa sig någon gång, och tills dess måste jag få skriva av mig lite!

Jag har diskuterat en sak. Mest med mig själv. Det började i lördags, när Minna föreslog att vi skulle spara till vinterpäls. Jag visade upp min skog på benen, men påpekade att det skulle av tills min Sthlmsresa på torsdag, för jag tror inte att Patrik vill ha det så.

Men egentligen.. Varför får inte kvinnor lov att ha hår på benen? Det är "äckligt"? Varför är det inte äckligt att män har hår på benen? Svar: Det är MANLIGT. Varför SKA män ha hår på bröstet? Svar: Det är MANLIGT. Kvinnor som inte gillar småpojkar tänder på det. Men om kvinnor, Gud förbjude, inte rakar sina ben - eller armhålor - anses det som ohygieniskt och äckligt.

Jag ska avslöja en sak, med risk för att äckla dig. Igår mätte jag mitt benhår med en tumstock. Tumstock kära läsare. Imorgon kväll ska det av. Dels för att jag vill vara fin inför Patrik, och dels för att jag vill känna mig fräsch. Det gör jag inte nu. Just nu är jag ganska fascinerad av det dock. Men av ska det. Eftersom jag kan mäta det med en tumstock. Och faktum är att jag känner mig lite äcklad av mig själv. Antagligen för att jag har fått det inpräntat i skallen att det är just äckligt. TV visar det, kompisar säger det - därför säger även mitt huvud det.

Snart: Bugg. Med håriga ben.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0