Förvirring - allmän och personlig.

Skrev detta inlägget igår kl. 00:45, men kunde inte uppdatera då för att sidan inte funkade ordentligt..
----------------------------------------------------------------------------------------------------

För snart en timme sedan klev jag upp ur min säng, bäddad med nytvättade lakan (förstår varför min bror byter dem ca två gånger i veckan - stackars honom när han börjar tvätta själv!) för att lämna in mina fotouppgifter till imorgon. Kom på att jag kanske inte hinner sitta med det under morgondagen, så det var lika bra att fixa det nu. Uppgiften gick ut på att fota i olika ljusförhållanden. Här kommer en del av förklaringen till min rubrik:
Det verkar ha spridit sig en allmän förvirring gällande vad som är diffuserat och indirekt ljus. Alla har skrivit olika i tisdagsgruppen, som jag tjuvkikade på, och jag blir då inte klokare av det. Därför har jag min egen tolkning, och får väl rätta mig efter läraren imorgon om jag har fel.

Andra förklaringen till min rubrik:
Mitt state-of-mind har varit upp-och-ner det sista. (Jag-gillar-att-sätta-ihop-ord-för-att-det-ger-en-större-effekt.) Största anledningen till det är nog för att min underbara pojkvän inte är i närheten. Att bara prata över telefon är inte alltid det bästa, men när man lever i ett distansförhållande måste man ta dessa smällar. Ibland behöver jag bara få en värmande kram, och då är det ofta en tjejkompis som ger mig den. No offence girls, but a flat breast is better than a curvy one sometimes!
Så fort jag träffar Honom infinner det sig ett sorts lugn i min kropp. Så fort jag lämnar Honom för ett tag tar paniken över och jag kan aldrig riktigt slappna av. Förutom då jag är 110% fokuserad på just det, då gör jag det väldigt bra - i alla fall enligt Mira, min underbara sånglärare. Men man kan ju inte gå runt med avslappning som enda fokus hela dagarna. Därför känner jag mig förvirrad, därför känner jag mig otillräcklig och hopplös, därför känner jag mig trött och osammanhängande.



By the way, en alkofri helg är planerad. Kaaanske, kaaanske hänger med Emil till Skellefteå på fredag på dans...

Lördag är såklart redan uppbokad sedan långt tillbaka: Stjärnor på is har premiär och Patrik ska torka kondens hela sändnigen - det får man ju inte missa!!!

Kommentarer
Postat av: Minna

Jävla distans.

Jag tror du har rätt gällande diffuserat ljus. Det verkar logiskt.

Puss

2008-10-01 @ 13:36:21
URL: http://minnaannim.blogg.se/
Postat av: Slemmet

Vännen då. Vilka stora depp vi är. Jävla grabbar.

2008-10-01 @ 15:16:33
URL: http://emno.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0