Tillbaka i Pite!

Två veckors praktik gick precis så fort jag trodde de skulle gå. I ett svisch var det över och jag satt på planet till Luleå - Kallax - med blandade känslor. Att få vara hemma i två veckor, komma in i arbetsvardagen och umgänget igen var precis det jag behövde för att kunna ladda om mina batterier för en fortsatt vistelse i Norrland. Att få tänka på annat ett tag. Å ena sidan var det riktigt skönt att få komma upp till Piteå igen för att få träffa vännerna och P, men å andra sidan hade jag det så otroligt bra i ett soligt Göteborg med mina underbara vänner, och jag ville inte riktigt lämna det..

Helgen i Piteå var riktigt kul - och intensiv! P hämtade upp mig på Kallax när jag landat och vi åkte in till Luleå för att fördriva lite tid. Sen åkte vi vidare ut till några gamla - och stora - lador där de förvarat/förvarade godståg (inspelningsplats för en musikvideo P spelade in den helgen). Sen åkte vi äntligen hem. Jag packade upp och duschade, sedan tog med mig min flygplanssmörgås och min box med vin till Emme. Jag möttes av en jättekram. Härligt. Ångesten över att ha lämnat mitt kära Göteborg sköljdes ner i magtarmen tillsammans med vin, och hårlockande tog över kramandet. Vi gjorde oss redo för Harlem Riot och blev skitsnygga!
P var bäst på scen i sin snygga polisuniform och hatten - jag säger bara hatten - den satt där den skulle!
Dansade sönder mina fötter och haltade hem när Emme blev för full...

Lördag och söndag präglades av Phösarutbildningen. Det var intressant och kul. Jag löste problemet med Emmes kissande - hon har fel på sina njurar. Trolig orsak: Alkoholförtäring.
Under söndagen hade vi även ett litteraturseminarie i Emmys kök tillsammans med Sara på högtalartelefonen.

På måndagen åkte jag, P och Jeppe neråt i landet med en packning utan dess like. Jesper tog avsked av Piteå efter fyra års studier, P körde den minst sagt fullproppade bilen och jag fick äran att sitta på passagerarsätet i fosterställning alla 70 mil.
I Sundsvall lämnade vi in bilen, missade tåget, vandrade runt en timma innan vi kom på att vi kunde ta bilen igen till Gävle - och fortsatte vår resa.

Gävle var U N D E R B A R T !!
Det är riktigt mysigt, P har (någorlunda) trevliga vänner, och familjen var dröm.

Nu är jag uppe i Pite igen, skolan har börjat, jag har redovisat mina två veckor inför den lilla skara klass som dök upp, Emme, Sara och Fia skrattade åt mig och jag har hunnit plugga lite..

Nu ska jag mysa med P (som om vi inte gjort det tillräckligt?!) och ta vara på den sista tiden i Piteå innan jag lämnar det för sommaren och P lämnar det för alltid...


Kommentarer
Postat av: Pats

Ingen lämnar Pite för alltid ;)

2008-05-06 @ 10:41:33
Postat av: Fia

Vi skrattade väl inte åt dig?
lalalala

2008-05-06 @ 16:14:14
URL: http://fialottaskrutt.blogg.se/
Postat av: Mamma Längvik

Äntligen lite nytt på bloggen....! Det var på tiden!!
Puss M@mm@

2008-05-06 @ 17:29:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0