Tentamen & Solsken

Yes, idag hade vi tenta i Medieteori. Den var lätt. Jag hade svårare prov på högstadiet. MEN, det ska tilläggas att detta endast gäller om man varit på föreläsningarna, varit delaktig i diskussionerna och pluggat på sina anteckningar (precis som jag..!). Annars var den nog rätt så lätt... Eh, ja..

Efter "tentan" (som tog mindre än en timma) cyklade jag hem, gjorde laxmackor med citronpeppar på, packade ner min picknickfilt och Från journalist till murvel, och cyklade ner till vattnet vid Norrstrand. Helt underbart! Det var mestadels vindstilla, vattnets kluckande lugnade nerverna och jag somnade i några minuter. Snacka om att det är rätt sätt för att slappna av. Mina fyra timmar på min filt resulterade i en ojämn bränna, och lite undanläst litteratur till tisdagens tenta. Skönt!

AJ!! (Läs även texten på min tröja: Keep smiling!)

Underbara Steffen, som flyttar idag, hade ställt ut min nya hallbänk/byrå i hans trappuppgång, så jag drog ut Emmelie för bärhjälp. Tack Steffen för min nya möbel, och tack Emme för hjälpen!
Bänken får bli ett av mina första projekt när jag kommer tillbaka efter sommaren. Jag planerar att måla den svart och klistra på ett stilrent mönster, kanske i form av presentpapper - har en del snyggt hemma-hemma!

Såhär ser min nya byrå ut nu!

Kommentarer
Postat av: Mamma Längvik

Vilken bränna...! Hu...
Puss

2008-05-29 @ 17:52:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0