Årets första dopp!!!

Jaa, du läste rätt! Idag har jag badat. Visst, det är maj, men det är även Piteå, Norrland.
Det hela började med att Emmelie ville vara lite wild n' crazy. Diskussionen gick ungefär såhär:
Emmelie: Kan vi inte göra något galet ikväll?
Sanna: Jo, okej!
Emmelie: Ska vi gå ut på Kalles?!
Sanna: Oj, vad hypat...? Ska vi inte bada då?
Emmelie: Jaa, okej! (Lite skeptisk) Ska vi inte kolla vad det är på TV först?

Det slutade med att vi hittade Sara på vägen, och cyklade ner till en av bryggorna vid Pite-älven. Emmelie bangade, men jag hoppade i...









Jag har insett en sak. En ganska stor sak.
Jag har läst på LTU i snart ett läsår. Vilket troligtvis kommer att bli det bästa här. Jag vill inte nämna några namn, eftersom jag säkerligen kommer att glömma andra då. Men alla människor som jag har lärt känna här, som jag har skrattat med, gråtit med, lärt mig av och utvecklats med - alla dem har gjort mig till en bättre person och mitt år i Piteå till ett underbart sådant.
Nu är det dock så att en majoritet av dessa människor slutar/funderar på att sluta till nästa år. De kommer inte finnas kvar här nästa gång jag kommer hit. Människor som tvivlar på stället, på utbildningen, på yrket och på sig själva.
Och jävlar vad trist det är.

Kommentarer
Postat av: Patsy

Meh, du är ju inte frisk!

2008-05-23 @ 09:53:29
Postat av: Robin

Det där såg ju skönt ut :P

2008-05-23 @ 11:22:29
Postat av: Mamma Längvik

Typiskt Sanna! - Helt galen....!!
Puss puss

2008-05-23 @ 13:14:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0