A bad day

Ja, shit. Efter en natts dålig sömn helt ensam i den stora sängen och dunka-dunka från Grannen i Underlandet släpade jag mig upp ur sängen i en dvala, klev ut i det - för att vara morgon i Piteå - soliga, varma vårvädret och gick hem till mig för att äta frukost. Jag brukar inte ha några problem med måndagar i vanliga fall, men just denna dagen gillade inte mig. Därför gillar jag inte den.
Tröttheten har påverkat mig under hela dagen. Efter den - faktiskt - intressanta föreläsningen om semiotik och feedback på min och Emmes analys, blev jag lite peppad igen. Holm hjälpte mig med min dator - TACK! - och jag umgicks med Emm i tvättstugan tillsammans med hennes dator. Semiotik och just denotation är svårare än man tror, vilket tärde på oss båda och vi gav upp studierna för dagen när vår tvättid var slut. Jag gick hem och däckade på sängen.
Följde med Marre upp till skolan på kvällen och övade att sjunga i mikrofonen. Det har gått bättre.
Gick hem, bytte om och joggade runt Norrstrand i 30 minuter. Skönt att rensa tankarna och röra på de lurviga... Fast de är inte så lurviga just nu.. Men kunde varit!
Efter en dusch tog jag med The Pursuit of Happiness till Patriks lägenhet, slängde mig i soffan och förlorade mig in i filmernas värld. Emm kom förbi en stund och godkände lägenheten. Drömsoffan. Tror att även hon kommer att trivas här!
Filmen fick mig på bättre tankar. Jag vet att alla kan ha en dålig dag. Det behöver inte hända så mycket för att man ska må lite dåligt. Det kan bero på trötthet, stress eller små motgångar. I mitt fall alla tre. Men sen finns det människor som har en dålig dag varje dag. Människor som tar sig från dag till dag endast på grund av hoppet. Människor som står i kö till Homeless shelters varje dag och hoppas att de kan få en sängplats för natten.
Jag har tak över huvudet. Jag har mat i kylen. Jag har pengar, om än sparsamt. Och för mig är inte varje dag en dålig dag. Bara denna dagen.


Kommentarer
Postat av: Emme

Det är väldigt viktigt att även jag ska trivas i din nya lägenhet. Det såg bra ut tycker jag, jag godkänner den ;) Soffan var ju till och med i stil med din nuvarande soffa. Hähä

Nu ska jag krypa ned i min säng och se Festival. Myys. Ses i morgon. PUSS

2008-05-13 @ 22:16:21
URL: http://emno.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0