Varje timma tickar på som om de bestod av endast hundra hundradelar...

... så känns det just nu!

Om jag tyckte att måndagen var krävande och stressig, var tisdagen 100 gånger värre. Jag kom till skolan 09:00 och gick hem 20:20.. Under de timmarna hann jag bara äta två rosenbrödsfrallor med ost. Vad gjorde jag i skolan då? Jo, redigerade... Nu kommer följande förklaringar kanske att låta som kinesiska för några, men så må det vara.. Saras inslag hade loggats in i 16:9, och det var färdigredigerat i det formatet. Så det var bara att logga in allt igen i 4:3, redigera om det så att allt låg och såg ut som det skulle. Därpå la jag in hennes speakertexter, meckade med cross disolves, ändrade ljudnivåerna, gjorde om inslaget till DV-stream. Det tog typ hela dagen... Därefter redigerade jag vinjetten, spelade in mina egna speakers, la in dem i ett annat inslag, redigerade ljudnivåerna, gjorde om till DV-stream, bla bla bla bla bla... Anledningen till att jag - och resten av min grupp - spenderade nästan 12 timmars oavbrutet arbete i skolan var att detta underbart tekniska universitet har servrar som inte klarar av arbetet.. Skulle man flytta markören i ett inslag i Final Cut tog det fem sekunder för den att tänka vart den skulle hamna. Skulle man kolla på ett inslag spelade den upp det i tre sekunder innan datorn hängde sig. När jag gick från skolan var jag så arg som jag kunde vara utan energi i kroppen... Jag var mest matt. Och började nästan gråta utan anledning. Så trött var jag. Patrik försökte förhindra det genom att halvt bära mig så jag kunde lägga mig i soffan. Jag var så trött så jag inte kunde sova. Hur går det ihop? Till slut kunde jag somna. Skönt.

Idag har vi torrsänt, orkar inte ens gå in på allt vi gjorde, och allt som skolan förstör tekniskt. Universitetet har inga pengar, jag hoppas verkligen att det är anledningen till att det inte läggs några pengar på nya servrar.. Till råga på allt har jag börjat gilla Mac.

Imorgon sänder vi våra 15 minuter. Tror att det kommer gå som en dans. En vals kanske.


"I've got it almost figured out. If I could get you closer to me. 'Cause it's a good life, for a short time. You've got me almost figured out. There's almost nothing left to say. You're bringing out the best in me."


Kommentarer
Postat av: Minna

Det är illa när man börjar gilla Mac. Jag vågar knappt erkänna att jag oxå börjar ändra uppfattning om de där datorerna. :P

2008-03-12 @ 23:23:02
URL: http://minnaannim.blogg.se
Postat av: Mamma Längvik

Oj oj oj oj - här tror man att man låter sin älskling komma till ett superuniversitet med det senaste inom teknik och så får du lägga så mycket tid (utan ordentligt med mat!) för att det inte fungerar som det skall...!
Kr@m - tänk på Din hälsa - stress är inte bra! Snart får Du komma till lugna Vallda och vila ut ;-)

2008-03-13 @ 11:29:04
Postat av: Fia

Jag kommer aldrig att erkänna att jag gillar mac. Obs! undermening finns..... :)

2008-03-13 @ 13:22:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0