Söndag i äkta anda.

Ibland kan det ha gått en hel dag utan att man frågar sig: Vad har jag gjort idag? Vad har jag fått uträttat?

Igår var en sådan dag. Jag somnade med en mindre smärta i halsen, och vaknade med en klump i halsen som inte var nåt annat än ren ond-ska. Kvällen innan gick vi hem tidigare från kåren än jag någonsin gjort, eftersom Patrik hade feber. Jag var näst intill nykter, och tyckte synd om grabben, så jag hängde med hem. Och ja, det är Patriks fel att jag mår som jag gör. Men men, vad ska man i ärlighetens namn göra åt saken? Dricka mer te? Done..

Jag hoppade i alla fall min fotbollsträning. Blev mer eller mindre tvingad att stanna hemma. Patrik sov nästan hela dagen, med undantag för frukost på sängen, våfflor på kvällen och två filmer däremellan. (Nämnde jag vilken bra flickvän jag är?!) Jag läste hela dagen. Fredrik Lindströms bok Världens dåligaste språk. Att rekommendera, för er som är intresserade av språkhistoria, ord och sammansättningar.

Nu ska jag dricka upp resten av mitt te, ta en Ibumetin och borsta tänderna. Dags för skola och Patrik Häggqvist. Det blir nog intressant.

Kommentarer
Postat av: Ebba

gick inte att kommentera det senaste inlägget juh!
Iaf, bra att du börjar planera din sommar! Jag vill oxå göra det, mn vet inte riktigt hur lr vart jag kommer befinna mig ännu... Kanske härmar dig med listan i min blogg, bra idee!! haha, puss på rej!

2008-03-07 @ 06:48:48
URL: http://ebbalotta.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0