Visa ribban i ett skogsparti!


Morbror Anders har fyllt 50 år. I mina yngre dagar var han mest den där jobbiga morbrodern som aldrig tvekade för en stunds förnedrande genom att upprepa sitt smeknamn på mig. "Sanna-panna-snubbelfot". Jag stukade fötterna ofta på den tiden. Mina ledband var uttöjda och ostabila. Därav smeknamnet.

Nu har alltså denna Ernst-liknande släkting och filur fyllt hela femtio år. Detta firades med en trädgårdsfest i det underbara vädret - kuling och regn som nästan slet sönder tälten. Men vi hade det trevligt. Morfar var lika hungrig som vanligt, och slutade aldrig att påpeka detta - och planera hur han skulle smita före i kön till maten - för de närmsta gästerna av alla 70 (vi hamnade bredvid honom, och fick förklara för de lite skygga bordskamraterna att han alltid gör såhär!). Jag och Elina gick som vanligt minst två omgångar för att fylla upp våra tallrikar med allt gott som Anders fru lagat (ska inte heller glömma att Augustin varit kökspersonal under hela två dagar med ca 10 timmars arbete/dag..). Det var allt vad havet har att erbjuda; lax, kräftor, krabbor, räkor - och massa annan utsökt mat. Till det svepte flick-kusinerna vin och fick konstaterat att Mysan började bli för gammal för dessa festligheter i form av att inta alkohol i hög hastighet.

 Mysan och Janne

Anders syskon med respektive, plus bror min, Elina och jag, hade förberett ett litet nummer bland alla andra sånger dedikerade till Anders - och tre (!!) låtar med magdans - som ÄGDE festen. Det var den berömda Längvikska snoppvisan om tre blottare med sina tre otroligt stora snoppar. (Varför är det ALLTID Längviks som har de sjukaste idéerna?!?!) Det blev som sagt succé, minst sagt då två gubbar blev avundsjuka och tyckte att det var låg humor (deras uppträdande var hyfsat bra..)!

Vi drog igång dansgolvet, och precis innan bandet slutade spela fick Anders en gitarr.



En "liten" sak som framkallade mer vätska i födelsedagsbarnets ögon än tidigare och en smärre chock. Kvällens mest klockrena kommentar:

Anders lägger ner sin nya röda gura på verandagolvet, där man lätt hade kunnat dansa på den.

Olle (kusin som betalade gitarren): "Akta Anders, den är dyr!"

Anders: "Den är dyr, men den är MIN!"

Därefter plockade Anders upp den och var lite mer försiktig.


 Ninni och mamma

Annars händer det inte så mycket just nu. Jobbet tar upp större delen av dygnet, antingen genom att spendera tid där eller genom att tänka på det. ICA lämnar aldrig tankarna ifred! Men det känns bra, det går bra och det är faktiskt inte så tråkigt att gå upp på mornarna. Speciellt inte när tankarna går till den stora checken i slutet av nästa månad. IKEA nästa! Den största svårigheten är att skilja på Elin B, Elin E och Elin V. Men jag börjar lära mig nu.

Har varit på Mingel två gånger sedan hemkomsten. Jag förstår inte hur jag kunnat hålla mig från det stället så länge. Ikväll var andra gången, och det är bra mycket roligare när man är onykter fick jag konstaterat. Jocke bjöd på shots, min var den starkaste på länge. Tur att jag bara skulle köra hem till Vallda! (Nu till en klurig ledtråd: Vilken dryck är den starkaste? Svar: Vatten - kan till och med bära stora skepp på havet!)


Okej, slutfunderat.


I helgen blir det Halmstad med Nenne, Lindis och Åsa. Ska träffa EM-gänget och Danne! Håkan spelar gratis i en park.


P.S. Emmelie har förfestat med Markoolio hela kvällen. Fick ett MMS. Tror att hon trivs på Gotland! D.S.


Kommentarer
Postat av: Minna

Räkna med att du får sjunga snopplåten för mig sen. Ursäkter om att texten glömts bort godtas ej. Så håll den i färskt minne =)



Hur fan har Emme lyckats festa med Markoolio???? Fräckt!



Puss

2008-07-17 @ 13:13:10
URL: http://minnaannim.blogg.se/
Postat av: Fia

En förklaring på Minnas fråga om en viss alfabetskändis är: Han är singel, dom är tjejer... Svar nog? =) HAHA!

Kom och snacka när du tagit en öl med Mraz!

2008-07-17 @ 17:06:52
Postat av: Minna

Jooo men ändå! Jag tycker det är lite coolt, men det kan vara för att jag är rätt kändiskåt. Blir ju helt till mig när jag ser morbrodern i Skärgårdsdoktorn i tunnelbanan i hufvudstaden. Inte okej!



Men Sanna ("min" Sanna) säger att hon är tillsammans med Jason. Så jag väntar mig ett möte med honom faktiskt.

Historien förtäljde (heter det täljde?) dock inte om Jason himself vet om att han är tillsammans med Sanna i Göteborg... Men de har tydligen ett öppet förhållande så det är nog okej.



Puss bäjbis

2008-07-18 @ 10:31:08
URL: http://minnaannim.blogg.se/
Postat av: Minna

Jooo men ändå! Jag tycker det är lite coolt, men det kan vara för att jag är rätt kändiskåt. Blir ju helt till mig när jag ser morbrodern i Skärgårdsdoktorn i tunnelbanan i hufvudstaden. Inte okej!



Men Sanna ("min" Sanna) säger att hon är tillsammans med Jason. Så jag väntar mig ett möte med honom faktiskt.

Historien förtäljde (heter det täljde?) dock inte om Jason himself vet om att han är tillsammans med Sanna i Göteborg... Men de har tydligen ett öppet förhållande så det är nog okej.



Puss bäjbis

2008-07-18 @ 10:31:47
URL: http://minnaannim.blogg.se/
Postat av: Patsy

Du är utmanad - se min blogg!

2008-07-18 @ 18:19:30
URL: http://patsy.blogg.se/
Postat av: Fia

Det är inte okej Minna att vara kändiskåt (ska jag säga som blev helt toktyst när jag träffade lasse förra året) haha..

Jaha ja, det låter ju som ett bra förhållande då ju. Öppet och allt, då behöver han ju inte veta om det! Allt han gör är ju okej :D

2008-07-18 @ 18:45:58
Postat av: Emme

Marko är ful och äcklig och vidrig! Han blev full som en kastrull och utkastad från sitt eget ställe.



Nu är jag hemma! Camilla ligger och sussar i min säng, så jag ringer dig typ i kväll när hon åkt. Om jag inte sover då vill säga ;)Sömnbrist ja. Saknar dig älskling!



P.S Din mamma har likadan tunga som du har. En sådan där kort sak som inte går att lipa med. Haha.

2008-07-20 @ 16:56:14
URL: http://emno.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0