Golfpro!?

Igår efter jobbet och middag promenerade jag och mamma Längvik bort till golfbanan. Det var första gången i år för min del som jag ens höll i en golfklubba. Förra året gick jag ut en gång på riktigt - på korthålsbanan. Det där med att hålla psyket uppe under 18 riktiga hål finns nog inte för mig. Nåväl. Vi började med att slå en halv hink bollar var på driving ranchen. Första bollen, pitch, klockrent, spikrakt fram 70 meter med en hög båge. Om perfektion ska få en beskrivning var det just detta slaget. Eller de andra ca 20 slagen av 25 möjliga. Som om jag aldrig gjort någonting annat.
Fotnot: Mitt medlemsskap ligger vilande från och med i år. Vill jag spela på banan måste jag betala.




Det kanske inte är alla som vet om det, men som liten hade jag borrelia.
På vägen hem efter vår träning bestämde vi oss för att spela hål två på stora banan. Mamma slog ut bra, landade mitt på fairway. Jag slog ett klockrent slag från röd tee, spikrakt ut i skogen. (Ska påpekas att mor min ändrade min siktning en gång innan utslaget!) Kära mor ville hemskt gärna ha tillbaka sin boll och skickade mig på upptäcksfärd. Jag hittade aldrig hennes boll, men tillbaka fick jag fem andra bollar och fyra fästingar som satt på mina bralls. Väl hemma hittade jag en femte liten rackare som kröp på mitt ben. Henne spolade jag ner i toaletten, i hopp om att jag en vacker dag ska utrota hela världens fästigsläkte. Min dröm är att de ska bli utrotningshotade, och jag ska bränna upp de sista. Kanske på bål?
"Död åt Topsie! Död åt Wulf! Död åt alla fästingar!!!"

Kommentarer
Postat av: Minna

Du är ju söt! Men jag kan vara med och bränna upp fästingarna. När jag plockar elakingar från hundarna så eldar jag alltid upp dom att skrattar rått (och hoppas att dom inte gjort vovvarna sjuka).

men härligt att det går så bra för dig med golfen!

Puss

2008-07-04 @ 08:15:11
URL: http://minnaannim.blogg.se/
Postat av: Minna

SEPTEMBER?! varför detta? det lät inte alls roligt...

Men ni fixar det även om det kommer bli tungt.



haha det är ingen festival, David ska jobba o filma på massor av PEABs byggställen o då behöver han nån som kör. Så jag ska förmodligen vara hans personliga chaufför =) Perfekt sätt att lära känna varandra ordentligt om inte annat, två veckor (eller en?) i samma bil... Spännande.



Typiskt att du jobbar, hade faktiskt tänkt kolla med dig om du var sugen =(

Pusssssssssssss

2008-07-04 @ 13:17:58
URL: http://minnaannim.blogg.se/
Postat av: Patsy

Heeey, du det blir vi inte tyvärr, men jag smyger mig in på 79:an på första loftgången. Hade helst velat ha en gammal lägenhet men det funka inte så jag fick ta en loftis. :D

2008-07-04 @ 19:13:29
URL: http://patsy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0