Så var vi igång igen..

Jaha då, nu har vi påbörjat kursen Språket som journalistiskt redskap, där vi genast kastades in i nya utmaningar. Tror jag kommer att tycka bra om denna kursen! Vi kommer att få skriva massor av olika stilar, och har redan fått vår första inlämningsuppgift! Att skriva ett personporträtt. Så idag var det bara att ta upp telefonen och ringa ett samtal till en av de goaste tjejerna på jorden - Amelie! Hon har varit med om så otroligt mycket kul, och då var jag bara inriktad på äventyr i världen.. Tjejen är 22 och har redan bott i fyra olika länder.. 10 om man räknar med backpackingen i Asien! Det var inte lätt att inte skriva för långt.. Har kortat artikeln 400 tecken, men behöver korta den minst 200 till! Puh!

Förutom det stora i-landsproblemet, känns livet.. helt grymt för tillfället! Jag har inte sovit ensam sen Patrik kom upp till Piteå igen, tränade ett dubbelpass igår för att verkligen komma igång igen (3 timmar!!!) och Sara har fått upp sin bil. Haha, det där lät grymt töntigt. Funderar på att stryka.. Äsch, det är ändå ingen som läser min blogg mer än mamma och pappa.. Patrik när jag säger till honom (som om förra inlägget), och Emmelie när hon kommer ihåg.. Holm har nog tappat skärpan lite, han var på mig i början av året att jag inte hade skrivit i bloggen varje dag! (Läste hela bloggen från scratch härom natten..) Anyway, mitt liv är helt klart på rätt köl.

SoS - ska vi hångla? gick ganska bra idag. Det var kul att sända, men det känns lite som att vi kommit tillbaka i gamla stigar.. Jaja, det ordnar sig. Det var ju trots allt första gången vi sände tillsammans efter lovet, vilket är lite över en månad!

Nu slutar Patrik på MAX om några minuter, funderar på att skriva klart hela min uppgift innan jag går och lägger mig, så jag är helt ledig på fredag!

Imorgon börjar våran andra kurs för denna läsperioden - TV-produktion! Det kommer nog bli kul! På denna skolan finns det inga begränsningar i sitt lärande, det är det jag gillar med Piteå. Bland annat.

Imorgon är det även Reclaim the school med Stil - 5-kamp, och klockan 21 är det bara att bänka sig framför TV:n och TV4+ där Patrik ska äta glass på en äng i Bröllopsutstyrsel! Don't miss it! ;)

Kommentarer
Postat av: Holm

ja, jag läser dina blogginlägg... hur så? :) kram! ses i morgon

2008-01-23 @ 00:27:54
Postat av: Holm

och förresten... jag har inte alls det tappat skärpan! Jag kommenterar så ofta jag känner för det :) men läser nästan var dag:P. Skriv på! Du borde ändå skriva oftare ;).

2008-01-23 @ 00:29:11
Postat av: Papps!

Helt rätt, jag checkar av din blogg varje dag,och blir besviken dom få dagar du inte har skrivit något, hoppas du hann skriva klart din uppgift!
PAPPS - PÖSS!

2008-01-23 @ 09:57:55
Postat av: Mamma Längvik

Tjabba - så var mamma också med på ett hörn... jojo, Din blogg ligger som en Favorit, så jag kikar in rätt ofta. Låter väldigt kul med dom nya kurserna!
Kr@m

2008-01-23 @ 13:38:12
Postat av: Minna

Jag läser jämt =)

2008-01-23 @ 14:26:25
URL: http://minnaannim.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0