Ankars visar livstecken & GRATTIS farfar...

... som fyller 85 idag! Eller, igår var det väl - nu när klockan klämtar övertid.

Idag var jag mest hemma.. Gick upp 11, tog en dusch, åt frulle och kastade mig in i den skönaste av all litteratur - kurslitteraturen! (Alltså inte skönlitteratur, som så många kan förväxla med kurslitteratur.. Eller kan man det?!)
Efter ett tag hörde jag ett som så alltid välbekant ryckande i handtaget och ivrigt knackande på dörren. En vanlig och normal människa kan då tänka "Shit, det brinner!!!".. En vanlig och normal Sanna tänker "WOHO, Emmelie har intagit Ankars!!" Den vanliga och normala Sanna hade rätt.
Mys i soffan (tillhör vanligheterna, för er som inte förstått det än) med uppdatering efter uppdatering.
Emmelie bröt upp efter ett tag för att spendera lite tid (6 timmar) med sin pojkvän Micke, som hon absolut inte har träffat under ungefär hela lovet. Jag lovar...
Jaja, det är kul att folk är kära och kan hänga med sina älskade. Som är i Piteå. Jag är inte alls bitter... Jag lovar...

Nej, jag lovar alldeles för mycket, som jag inte kan hålla, känner jag nu. Så varje gång jag skriver "Jag lovar..." i denna blogg kan man räkna med att föregående skrivna ord är lögn. Rätt upp och ner. Lögn. L Ö G N. Om man så vill..

Pluggade på, och upptäckte till min förvåning att jag faktiskt kunde få saker gjort. Om det fortsätter såhär kanske jag tar över världen.. Eller klarar åtminstone tentorna..

Hälsade på Emme och fiskarna några våningar ner och ett lägenhetsnummer mer. Tittade på en kass film medan Zlemmet packade upp sin stoooora väska med grejer. Bland annat mitt uggle-halsband som hade tagit en flygtur till Stockholm och tillbaka. Utan min vetskap! Tänk om han hade villat bort sig på vägen, det är faktiskt mörkt om nätterna. Eller kanske inte på nån krog i Täby, där han gungade mellan brösten i takt (eller otakt?!) till musiken...
Right?!
Just det, min SMASK-kompanjon - Fia - kom till Emmelie för en liten uppdatering. Har jag inte berättat? Vi ska tävla i SMASK, en musiktävling här på högskolan. Hur det kommer gå? Åt pipsvängen, antagligen.

I vilket fall är det dags att bryta upp för att gå och lägga sig. Ikväll består kvällsläsningen av Yttrandefrihet och tryckfrihet - låter det inte spännande, så säg?!

Kommentarer
Postat av: ZLEMMM

Haha, sötunge. Kom till skolan!

2008-01-07 @ 11:03:11
URL: http://emno.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0