Alldeles för mycket tankar för mitt eget bästa?

I always keep preparing to go through all lovers hell

I got to start believing that you really love me
I got to start believing that you want what's me
I got to start believing that you really love me
If you say so, it's got to be so

Kristoffer Åström, vad ska man säga? Han sjunger tankar som man inte vågar tänka själv. Skönt att någon kan lägga ord i munnen på mig för en gång skull. Jag menar, det är inte så att jag tvekar på nåt sätt - inte längre i alla fall. Det är bara så att jag inte orkar gå igenom all lovers hell ännu en gång. Det är och har nästan alltid varit problemet med mig. Jag har iskallt räknat med att mina förhållanden kommer att brytas upp någon gång i framtiden, därför har jag inte vågat släppa in människor i mitt liv, ordentligt. Det ska bli ändring på det nu. Jag kan inte gå runt och räkna med att vi någon gång kommer att gå skilda vägar. Tänker jag så, kommer du inte få någon nyckel till mitt hjärta, och vi kommer troligtvis att tröttna på muren - om än en smal mur - som befinner sig mellan oss. Det ska bli en ändring nu. Jag kommer inte istället iskallt räkna med att vi i framtiden kommer befinna oss i det läget där vi har villa, volvo, vovve och barn. Nej, jag kommer inte räkna med några löften om en framtid tillsammans. Jag kommer själv inte ge några. Vad jag räknar med är fullständig ärlighet. För det är ju allmänt känt att ärlighet varar längst. Jag har bestämt mig för att njuta av stunden, och inte tänka på framtiden som ett stort, svart orosmoln. Jag ska njuta av det vi har här och nu, framtiden tar vi i framtiden. Och jag ska försöka att släppa in dig i mitt liv. Om du vill ha en plats där. If you say so, it's got to be so.

Kommentarer
Postat av: Mamma Längvik

Underbart! Så himla rätt...
Kr@m

2008-01-21 @ 08:51:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0