Munksund och Måttsund

Munksund - jag har i helgen tränat två träningar med "damerna" i Munksund. Jag är nästan äldst, men de yngre tjejerna är skitduktiga! Som i Lerkil. Förmodligen går jag över nu i veckan eller nästa vecka, det finns ingen mening med att vara licensierad i Lerkil om jag vill spela här uppe. Fassan föreslog en slags överenskommelse med Munksund om att jag bara skriver på för två år frammåt, så att det inte blir några komplikationer när jag vill tillbaka hem igen. Låter bra, om man nu kan göra så...
Hade i alla fall en inomhusträning i en gympahall i lördags med inomhusbollar (lite tyngre), vilket resulterade i en ömmande panna efter en nickövning.. Men det var det värt!
I söndags tränade vi i en inomhushall med konstgräs! Var där och filmade Andy förra helgen, och blev så sugen på att spela fotboll igen, att jag redan veckan därpå var där och rännde runt med grässkorna på! Underbar känsla att äntligen få snöra på sig dem och springa ut på "gräset"..

I lördags jobbade jag på kåren. Studiomusiker-tvåorna hade konsert, och de var riktigt grymma! Jag och Mira rockade loss bakom bardisken, och dansgolvet fick sig även några besök.. Blev grymt stolt över Emme, som stannade kvar sist av alla tjejerna OCH var på efterfest. Det är första gången sen jag lärde känna henne! (Hon brukar rycka lite försynt i Mickes skjortärm runt tolvslaget, och bege sig därifrån fem minuter senare...)

Måttsund - jag och Fia var uppe i danssalen igår och kollade hur det gick för våra dansare till SMASK, när jag fick ett sms av Patrik. Det var ungefär vid den tiden då han skulle ha landat i Luleå.. Han var kvar i Stockholm! Planet hade lyft, för att sedan vända och landa på Arlanda igen.. Något problem med planet, som kostade stackars Patrik några extra timmar på "fel" flygplats, då nästa plan han hamnade på blev försenat en timma. Så det blev att jag och Fia fick ta Saras bil - med den nybrända bilskivan i - och åka på en liten roadtrip, innehållande ett anteckningsblock, skrikande och skjutande till låtar, och en liiiten felkörning på en si sådär 14 minuter - totalt.. (Hur kommer det sig att så fort vi har en bil och kör i Lule-området åker fel?!) Efter ett samtal till Marre kom vi på rätt köl igen, och kunde lugnt ta oss till Kallax. Väl där var planet fortfarande lite försenat, så vi roade oss med att sätta poäng på grabbar. Vi konstaterade att bilden av snygga militärkillar är för alltid förstörd, och att en flygplats med 90% manliga människor inte hade en enda 9-poängare och över. Fia satte en 8:a på en kille, mest för att vara snäll...


Kommentarer
Postat av: Fia

Jag skäms över kallax.. Vi måste nästan göra om det bara för att bevisa att kallax hade en dålig dag, den där söndagen.

2008-02-19 @ 01:33:06
Postat av: Mamma Längvik

Underbart! Kan nästan se Mira och dej på bardisken som i Coyote Ugly...!! Dessutom har vi alltså fortfarande snyggare killar på Västkusten...?!? Hehehehe... ;) Kr@m

2008-02-19 @ 10:53:55
Postat av: Emme

Rättelse 1: "Det är första gången sen jag lärde känna henne!"
DU! Vem var kvar sist på ALLA fester under nolle-p? Juste!
Rättelse 2: " Blev grymt stolt över Emme, som stannade kvar sist av alla tjejerna OCH var på efterfest."
Jag kom aldrig fram till efterfesten... :-)

2008-02-22 @ 15:45:38
URL: http://emno.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0