When the phösare are marching in!

I morse lämnade jag och min kära granne Tobias Ankars för att hämta min underbara bokhylla. Det visade sig att hyllan var större än jag tänkt mig. Vi åkte ut på jakt efter en släpkärra. När vi var nöjda med vårt byte åkte vi tillbaka till Kupan. När vi var redo att åka igen började det självklart att regna. En orolig Sanna och en rallykörande Totte åkte med ilfart hem igen. Bokhyllan var fortfarande frisk när vi kom hem, tur var väl det!
Resten av dagen öste regnet ner.
Roland kom och satte upp två hyllor, en handdukshållare, krokar och en toarullehållare i badrummet. (Jag får lov att säga badrum, eftersom det är ett badkar där!) Han tog sig en titt - det var nog mer som ett ögonblick - på min badkarskran, och lovade att beställa en sprillans ny till mig. Woho! Han hjälpte mig även att sätta upp en tavla - av nio - och bad mig köpa tavelkrokar, så ska han komma tillbaka. Han sa att jag skulle ring när jag hade köpt mina hyllplan med. DrömBovärd.

Somnade på eftermiddagen, efter att ha sett på OS och torkat tårarna när Sanna stupade. Innan kvällen möte tog jag ett långt och varmt skumbad, med tända ljus i hela badrummet. Sjukt mysigt, trots att det saknades någon.

På vårt möte i aulan skulle vi lära oss inmarschen. Det gick inte så bra. Eller jo, marschen gick fint för oss phösare, det var värre för överphösarna - som trots allt varit med minst ett år tidigare! Upplägget är kanske inte det bästa, eftersom det inte finns EN ledare - det är snarare 11. Det vill säga 11 olika åsikter, 11 olika viljor, 11 olika röster som vill göra sig hörda. Tjat, tjat, tjat innan vi kom fram till någonting. Men jag antar att det blir bra i slutändan. Är bara lite arg på att jag och Fia inte har någon som helst aning om våra uppgifter under NolleP. Vi får inte längre läsa upp utbytesstudenterna som vi ska ha i aulan, utan har fått ett specialuppdrag - vi ska hålla General Patsys cape när hon lämnar aulan. Jag har verkligen ingenting emot Patsy, men jag börjar tvivla på att jag ens behövs under nollningen, och då gör jag ungefär mest av alla phösare. Två gånger har jag fått städa kvarters sedan hela jippot har dragit igång, alla andra slår ner blickarna i marken så fort frågan kommer upp. Så sjukt barnsligt!

Okej, nu har lite av mina tankar fått komma ut, alla andra fick Patrik rätt i örat efter mötet förut. Stackarn. Han hade i alla fall en kanondag på jobbet, och tur är väl det! Nu håller jag bara tummarna för att han kommer upp till Kick Offen - men jag vet, jag vet, jag ska verkligen inte hoppas. Då blir jag bara ledsen. Och börjar svammla. Som nu...

Kommentarer
Postat av: minna

Ring mig och svamla av dig imorn =)

Om du inte får cred för det du gör så skit i att göra det... Bra idé va? =)

Nädå. Kämpa på så blir det toppen i slutändan.

pussssss

2008-08-18 @ 23:29:55
URL: http://minnaannim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0