P-yo!

Det är konstigt hur man kan sakna en stad så. Men det känns bra, för då vet jag att det är rätt. Piteå för alltid i mitt hjärta.

Minna kanske inte är i vår mysstad för att möta upp mig när jag kommer på torsdag, men det gör inte så mycket. Det är ju i ett gott syfte. :)

Nu sitter jag med hårfärgningsmedel under plast och väntar på att klockan ska bli fem i halv. Då är mitt hår lika blont som Blondin-Bellas.. NOT! Det ska bli roasted chesnut av hela paketet, förutom några slingor fram till som ska bli röda. Om allt går som det ska. Mamma hjälper till, eftersom mormor var så ängslig. Och morfar grymtade bara när jag berättade om de röda slingorna...
Som ni kanske förstår har jag spenderat ännu en natt på Kalle Anka-kudden. Fest hos Elina igår, ca 25 pers. Riktigt lyckat! Jag träffade ett litet gäng som var barndomsvänner till Alex i Piteå, eller ja, Torslanda.. Halva gänget satt inomhus och pratade, vi berättade spökhistorier och talade om livets problem. Mest kärlek. Som vanligt..Och dansade även lite. Andra halvan av gänget gjorde allt för att stå ut med myggen på utsidan. De satt under ett partytält, spelade gitarr och sjöng. Där spenderade även jag lite tid.

Var hemma hos mormor och morfar vid tre-tiden, vilket var alldeles lagom för mig.. Var dock ensam om att gå så "tidigt".. Träffade massor av nya vänner, vilket känns riktigt bra. Det är ju inte så att jag har tröttnat på mina gamla, långt ifrån! Men när man är van vid att lära känna minst ett nytt ansikte i veckan, så känns det skönt att fortsätta med det! Jag har lärt känna massor av människor denna sommaren, har jag kommit på. Vissa har jag kommit närmre än andra, men så är det ju alltid.

Nej, nu svammlar jag bara. Det är nog hårfärgens starka avdunster under huvan som gör min snurr skallig. Eller var det tvärt om?

Kommentarer
Postat av: Minna

Nope jag kanske inte är här då.. Men jag kommer ju tillbaka. Och då ska jag skratta åt alla nollor och deras snygga phösare (och önska att jag varit smart nog att bli phösare jag oxå).... NÄSTA ÅR, då SKA jag vara phösare!

2008-08-09 @ 19:53:35
URL: http://minnaannim.blogg.se/
Postat av: Minna

Hur blev håret förresten? Upp med bild.

2008-08-09 @ 19:53:54
URL: http://minnaannim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0