Nollebrickor & gubbattacker!

I morse satt vi i två timmar och klippte kartong, klistrade på nollelappar och skar till dem. Ett gäng tyckte att det var roligare att göra straffbrickor, därför kan nu nollorna - om de är riktigt busiga - få släpa runt på t.ex. straffstring, straffskägg, straffkeps, straffponcho mm.
Regnet verkar ha kommit för att stanna. Efter att jag gjort några ärenden på stan cyklade jag hem i duggregn. Under den korta tid det tar att cykla hem hann det börja ÖSREGNA så att mina jeans satt fastklibbade i mig. Trött och blöt kom jag hem och insåg att jag hade scannat in fyra tonfiskburkar på ICA - men bara tagit tre!! (Studentliv, studentliv!)

Jag blev attackerad av en gubbe med käpp idag. Funderade ett tag på att anmäla honom. Jag kom cyklandes på trottoaren - jag vill ju inte bli överkörd, såg gubben med käppen komma gåendes mot mig och cyklade ut till kanten. Jag fick balansera för att inte störa hans lilla promenad. När jag är bredvid honom går han till anfall och puttar till mig. Jag hann precis bromsa in lite, och fick i foten som stöd. Han skrek ut att jag skulle cykla på vägen! Jag hade kunnat ramla med cykel och matkasse, rätt ut i gatan om jag inte hade reagerat lika snabbt.
Jag har träffat den första riktigt elaka Pitebon. Alla andra är supertrevliga, men som i alla städer bor det väl en eller ett gäng arga personer. Jag har träffat Piteås.

Nu ska jag fixa det sista på min cape, har köpt vit tygfärg. Ikväll är det möte och genomgång av inmarschen. Vi har fått som vi vill, vi får läsa upp de ryska och finska namnen själva, och träffa dem innan de ska till sina respektive utbildningar. Lovely!

Kommentarer
Postat av: Papps

aj aj aj! en riktig cet-gubbe! se upp för dom.

attepå ICA, har du hunnit kolla med dom angående jobb? du får ringa till sniffen å (pussa på hans knä!)skadad efter matchen igår, måndag.

vi hoppas det inte är allvarligt.

PÖSS

2008-08-19 @ 13:38:11
Postat av: Minna

Haha vilken skitgubbe. Sikka människor det finns! Omg.

Ha de bäst phösar-Säni!

Puss

2008-08-19 @ 16:37:55
URL: http://minnaannim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0