Ko från Borås och polisbesök.

Snabb snabb snabb uppdatering. Måste hinna äta och duscha och packa innan jag åker till Käringön med tjejerna klockan 19..

Vad har hänt sen sist? Inte mycket.
Jag låg på balkongen häromdan. Det kom ett samtal hem. Dolt nummer. Trodde att det var jobbet. Det var det inte.

S=Sanna, B=Busringare med tillgjord Boråsdialekt
S: Hej, det är Sanna. (Inget svar) Hallå..?
B:Hallå. Jag ringer från en bondgård i Borås.
S: Eh, jaha..?
B: Jo, jag undrar om du skulle vilja ha en koo?
S: Ja, men en ko! Absolut, varför inte?
B: Eh.. Jaha.. Hur stor ska den vara då?
S: Tjaa, har du någon som är en och sjuttio?!
B: Jo, men visst. (Fniss) Det blir 3000 kronor. (Klick)

Jag hoppas för min mors skull att jag inte är skyldig någon bonde 3000 kronor, och att det inte står en ko på verandan när jag kommer hem från jobbet framöver. Mamma som inte ens vill ha en katt..

För några dagar sedan gjorde Rickard på jobbet min dag. Han skulle lämna en pall med snus som hade kommit. Dessa låser vi in på kassakontoret. Där är det ett tyst larm som går om man inte larmar av. Han larmade inte av. Polisen kom och kollade så att det inte var något gisslandrama. Sen gick de och handlade. Jag skrattade.
Idag låste jag in Lollo på kassakontoret. Hon märkte inte att jag hade larmat på. Hon öppnade dörren. Polisen kom.

(Tur att falska larm inte dras på lönen. Då skulle jag gråta.)

Kommentarer
Postat av: Minna

Hahahaa vad besviken busringaren måste blivit när det helt plötsligt var du som höll i trådarna! Way to go!



Håller tummarna för att du ska få träffa Patrik.

Puss

2008-08-04 @ 14:46:50
URL: http://minnaannim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0