Alrighty!

SMASK gick både bra och dåligt, för er som inte satt i publiken, kollade webb-tv, eller lyssnade på radion!
Vi kom upp på scen, sjöng och gjorde vår show och var riktigt nöjda när vi klev ner. Jag måste bara tillägga att jag är grymt stolt över mig själv som faktiskt stod på scen och SJÖNG inför publik (first time ever, om man inte räknar konfirmationen..?)! Dessvärre fick vi inte tillräckligt med röster för att komma vidare till finalen, men vad gör väl det egentligen? Det var ju bara första året! ;)
De två låtarna som vann är sjukt bra och lätt värdiga vinnare! (Har även konstaterat att av alla tio bidrag som var med, bestod de fem som gick vidare till finalen endast av herrar. Det var ett bidrag där en tjej och en kille bidrog.. Så av fem låtar, med sex artister till finalen var fem herrar och en kvinna...!! Vad hände? Var vi inte tillräckligt snygga? Vi hade ju spackel!!?) Men jag är inte bitter! ;)

Ikväll är det soffhäng hos mig igen.
Igår bakade vi småkakor hos mig. Maja höll i trådarna och styrde upp allt. Hon är duktig hon! Det blev syltkakor, chokladbollar (vi har döpt dem till annat, men det vill jag inte ta här...) och chokladdoppade havreflan! Mumma! Sen kollade vi på blodiga Torkel i knipa, som min kära bror Sniff har introducerat för mig, därmed även Pite-yo-gänget!

Larran och Maja ska ha stort tack för all support i helgen, och det var riktigt kul!

Massa kramar!

P.S. Köp SMASK-DVD:n när den kommer ut. D.S. (Smygreklam)

Kommentarer
Postat av: Ebba

aaah!! nu e jag med på va smask e för någe..:P var lite smått förvirrad där ett tag!! mn, jag vill oxå se!! kan man se bidraget på webben??!!??

2008-04-07 @ 23:01:20
URL: http://ebbalotta.blogspot.com
Postat av: Mamma Längvik

Genusperspektivet på SMASK-finalen är intressant - GIRL POWER! ;-)
Småkakor...!? Ni e för go'a...
Kr@m

2008-04-09 @ 08:14:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0