Skakisbakis och kebab

Gårdagen var, hm, intressant! Nej, det var egentligen inget speciellt, mer än att jag och Fia tog kanske i lite väääl mycket! Men så får det vara ibland, sjukt kul hade vi iallafall!
Kvällen började hos Jocke i klassen, för att vidareutvecklas till att cykla hem för att stoppa Fia i säng (men som en 3-åring ville hon självklart inte detta!). Väl på Ankars träffade vi på Micke med gänget som precis skulle ut och jag och Fia bestämde oss för att vi självklart inte skulle vara sämre, därav ett telefonsamtal till Pite Taxi som glatt hämtade upp oss! Kvällen hade INTE varit lugn för Daniel - taxichaffisen - berättade han, men det hade han inget emot.. Pengar är ju alltid pengar!

Väl på Kalles (stammisstället) tog jag mig en sväng om på dansgolvet för första gången, jag måste säga att stället är kusligt likt Mingel - dansmässigt! Annars är det nog det skabbigaste stället man kan tänka sig, Mingel är en guldklimp jämfört med Kalles! Kul hade jag iallafall! Efter Kalles bar det av mot MAX och jag tror att de som hade nattpasset igår kan inte ha varit glada.. Mina underbara bordskamrater kastade hellre maten än att äta den, vilket resulterade i pommes frites över hela MAX, salt i pannan och arga blickar från Upplevelseproduktion och gamla phösare... Anyway, blev dumpad av Fisen igår när hon hellre ville sova i sin egen säng än på min soffa.. Förstår henne faktiskt.

Ikväll ska vi hem till Minna på Källbogatan (visst heter det så?) och kolla några rullar! Lugn kväll med andra ord, det kan behövas. Jag är inte illamående idag, konstigt nog (var nog MAX som gjorde susen!), men är skakig som få.. Har därför myntat uttrycket "skakisbakis" som Minna skrattade gott åt! Underbart!
Nu är det snart dags att beställa kebab, de har hemkörning på det! Lovely!

Kommentarer
Postat av: Fia

3-åring? jag var ju bara inte alls trött :)
Hoppas du är med när jag döper Alko sen. Innan vi far till källbo! ja, jag ska med. tänkte på hur mycket mysigare det är att umgås med dig än att sitta hemma själv. please sister give me something. jag mår inte så bra idag. jag är bakfull/efterfull.

2007-09-22 @ 15:53:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0