Påminnelse..

Holm har precis påminnt mig om att jag inte skrivit i min blogg idag! Trevligt med trogna läsare!

Så, vad har hänt idag?

Sov så länge som till nio, med bara ett uppvaknande tidigare under natten! Det börjar arta sig! Tog en snabb promenad (utan pensionärstempo som Nenne skulle sagt!) på en timma innan frukost. Sara och Andy kom över lite senare för tjöt och McGyver-tittande. Har aldrig förstått mig på denna moral-kaka-serien, men kollade mest för att Andy ville se (och det fanns väl inte så överdrivet mycket annat att se på!).

Efter en god lunch som jag och Sara knåpade ihop, medan vi väntade på att Emmelie skulle komma över, cyklade vi ner till stan för att storhandla! Sara gillade idén med att självscanna, som jag så snabbt och lätt rabblade upp fördelarna med (man har ju förklarat det en hel del när man jobbat på ICA!). Har nog värvat en ny ICA-kund idag!
Lisa hämtade upp Emmelie och våra matkassar med sin gröna, fina bil (så snällt!) medan jag och Sara cyklade hem våra cyklar.

På kvällen var vi först på Kåren för ett snabbt möte (överraskade med fika!) om Barlaget. Det innebär att man arbetar i baren på Kåren när det är kårpub ungefär varannan vecka. Vi kommer turas om barlagen emellan, så det blir kanske någon gång i månaden man jobbar, om inte färre gånger.. Vårat barlag består av 6 tjejer från ettan, ett riktigt gott gäng vill jag påstå! Det kommer bli skitkul! Allt som allt finns det väl lite mer än 5 barlag, har ingen riktig koll på det.. Men det verkar kul och man lär känna en massa folk!

Idol avverkades hos Andy på kvällen, innan vi tog en kik på Fias nya lägenhet här på Ankars! Den innehöll ganska fula väggar med spik- och plugghål, men tuff som tjejen är ska hon ringa och klaga på detta, så hon får det omtapetserat! Hoppas det funkar bara!

Nu är det dags att nana, börjar 11 imorgon, men tänkte ta en morgonpromenad innan. Det är så skönt att gå nere på Norrstrand på morgonen, frisk luft och hav - kan det bli bättre och mer uppiggande? Tror inte det!


Kommentarer
Postat av: Skåne-Holm

Värsta motionsttjejen :D. Mobba inte MacGyver! MacGyver är kult! Fia får väl köpa lite grejer ohänga på väggen då :P

2007-09-05 @ 10:00:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0