Kick-off och djurägare!

Igår var det sista dagen i NolleP. Denna firades genom att göra om sig själva lite. Emmelie kom hem till mig på morgonen klockan 10. (Som ni vet kan jag inte sova längre, så jag var uppe och sprang 7 på morgonen! Duktiga Sanna.) Sanna's hårstudio (satt en fin skylt på dörren) hade två kunder den dagen. Den ena var som sagt Emmelie, som fick blonda slingor i sitt redan blonda hår. Ett säkert kort. Den andra var jag själv, Alex färgade mitt hår mörkare. Det blev riktigt fint. Jag såg ut som mamma gör när hon täcker gråa hårstrån (förlåt, inte har du några gråa hår mammsen!?), då jag lagade mat åt brudarna samtidigt som jag lät färgen sitta i. Tack Alex för din noggrannhet och omsorg. Tack Fia för ditt moraliska stöd genom hela färgningsperioden. Tack Emmelie för att jag fick låna ut min dator till dig...?

Vi samlades klockan 13 i aulan, det var sagt att det var kårinfo. Fem minuter in i föredraget om konstiga försäkringar i skolan osv (vilket var väldigt snurrigt, även för föreläsaren!) klampade generalen in med megafon och skrek åt oss att vi skulle ha uppställning utanför Kåren. Där blev vi indelade i lag och fick plastpåsar att ta på oss. Nollebrickan var vi såklart tvugna att ha på oss, den kan vi ju inte leva utan! Vi skulle utföra massor av uppdrag på stan, bland annat utföra ett giftemål, bada i en fontän och springa hela Storgatan fram (+-poäng om man var naken!). Det hela gick ut på att skämma ut sig så mycket som möjligt, eller att ha så kul som möjligt om man vill det! Vi genomförde uppgifterna utomordentligt! Väl tillbaka på Kåren lekte vi Irländsk julafton (utan alkohol) och "trä-ett-snöre-genom-kläderna"-leken. Det spöregnade, men det hindrade inte oss från att klara av leken utan minsta problem!

Förfesten blev stressig, min dator ville inte funka som den skulle (men i morse funkade den som vanligt igen...) och vi lekte Nippon som galningar!
Klockan 20 var avmarschen mot Kåren - självklart var cheerleadern i spätsen! (Min hals mår sådrär idag.)
Det var riktigt kul på Kåren! Vi dansade som galningar, skrattade, besökte aulan, drack lite öl, snackade och hade bara allmänt kul. Hemgången var kanske lite nerstämd, men Andy försökte hålla humöret uppe (och förhoppningarna!). Väl hemma var det glatt igen och jag struntade i efterfesten som en duktig flicka gör! Sömn behöver man om man ska orka med - kung på natten, kung på dagen!

Idag var jag och Andy nere på stan hos Sveriges Tjötigaste Akvariekällaren-ägare. Han tjatade hål i huvudet på oss, men var väldigt trevlig som drog ner på priset! Priset på vad, kanske ni undrar..? Priset på den finaste guldfisken man någonsin har skådat - Leo Blubb Längvik. Han var självmordsbenägen efter en timma i sin nya skål. Trots en dyr vattenväxt och sin "No Fishing"-skylt! Han blir nog gladare när han får träffa Benke imorgon! Mat har han oxå fått! Andy bjöd mig, Sara och Martin på blåbärspaj som vi hämtade ut på Coop, de är så snälla här i Pite! Andy kommer för övrigt från Halmstad, inte så långt ifrån Kungsbacka. BFF! ;)

Nu är jag hos Alex och Fia, de bjuder på middag ikväll! Så söta, de kan inte riktigt komma överens om vem som ska göra vad! Som ett gammalt par. Fia flyttar till Ankars på måndag, ska bli så kul!

Ikväll blir det nog Kalle's, ska följa upp gårdagen antagligen. Men det blir nyktert, någon måtta får det bli på festandet. Är galet trött med.. Hej svej!

           

Kommentarer
Postat av: Grannen

allt händer i Piteå Sanna,de vet du!

2007-09-02 @ 01:57:11
URL: http://guldfiskarna.blogg.se
Postat av: Skåne-Holm

Mer än allt...mer än allt..

2007-09-02 @ 19:11:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0