Känner saknad!

Pratade precis med Linda på skype. Hon sitter i San Diego och är supernöjd med sin tillvaro (kan bero på att hon är vän med en nybliven vän till en kändis!). Själv sitter jag på mitt rum i Piteå och är även jag supernöjd med min tillvaro. Men även om allt är toppen, helt underbart och kanske till och med den bästa tiden i mitt liv, så saknas det något. Eller ska jag säga någon? För fan Linda, om vi inte var nära varandra innan, blev vi verkligen tajta i somras! Och nej, jag har ingen vidare hemlängtan. Men ja, jag saknar mina vänner hemifrån nåt enormt! Trodde inte jag skulle göra det, inte för att ni inte är "värda" att saknas, men för att jag är en anpassningsbar människa, som delar upp mitt liv i olika världar! Jag har en Vallda/Kungsbacka/Göteborgs-värld, en Waterloo-värld, en Asien-värld och nu en Pite-värld. Tidigare har mina vänner inte varit lika närvarande i mina andra världar, utanför Vallda-världen.. Visst har jag saknat dem/er - men jag har klarat mig igenom det ändå. Inte för att jag inte kommer klara mig genom denna tiden i Piteå, tvärt om kommer jag njuta av varje sekund som om det var det sista jag gjorde i livet (peppar - peppar!). Men det är inte för inte ni är mina bästa vänner, ni känner mig utan och innan, vet mina mörkaste hemligheter (inte direkt mörka.. Tvärt om väldigt ljusa!) och ni finns där för mig från minsta till största situation. Ingen kommer någonsin kunna ta era platser i mitt hjärta, men de hålen av nära personer kommer att fyllas ut till bredden under min tid i Norrland, det kan jag garantera redan nu!

Så, Linda, Nenne, Åsa, Johanna och Mickan - mina närmsta vänner och förbundskamrater - ni är saknade! Och jag vet att Linda om någon kommer att peppa er till att köpa en resa upp till mig när hon kommer hem, och ni är mer än välkomna!



Känner mig lite sentimental nu när jag sitter här, minns och saknar. Jag behöver nog mest av allt en stark själ att luta mig mot, en go kram i likhet med Peters kramar- som gärna får vara i timmar, ett öra mot ett bröst, höra någon annans hjärtslag och en person jag kan fly med. Fly från tristess gällande tråkiga skolböcker, en tristess gällande tid man lätt slösar bort på onödiga internetsidor och att kunna fly bort från tänkandet ett tag. Villig att rädda mig? Ring 0703-taredapåmittnummersjälvomduärintresserad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0