I'm walking in soccershoes!

Jag, Fia och Jocke blev så inspirerade av damlagets landskamp att vi snörade på oss våra fotbollsskor, tog bollen  under armen och gick entusiastiska till en liten fotbollsplan jag hittade under en av mina kvällspromenader!
Jag måste säga att man var lite ringrostig, men kul var det. Speciellt som Jocke hade kommit till planen med tre bollar och har tack vare Fia nu bara en kvar. Och den är orange-svart...

Igår natt kunde jag inte somna för att jag bara låg och tänkte på Mhenams Pad Thai, den är så sjukt god. Jag kunde riktigt känna det thailändska mat-oset i näsan. Slutade med att jag letade reda på ett enkelt recept på internet, köpte följande dag alla ingredienser man kan tänka sig och bjöd över Andy på lite middag! Och vilken middag sen! Det blev så mycket över att både han och jag fick med oss varsin stor matlåda, som jag precis ätit till middag här hos Fia! Hon står i köket och lagat mat till sig själv, potatis och kotlett med Bea-sås.

Fick igår besök av farbror TV-licenspolis! Han kom väldigt lägligt när kycklingen precis stektes i pannan och Andy hackade jordnötter... Stressad!
Det lät ungefär såhär:
Jag: Eh, hej?
TV-snubben: Hej! Jag ser att du har TV..?
Jag: Eeeh...... Ja, men jag lagar mat just nu!
TV-snubben: Det ska inte spela någon roll! Har du glömt av oss, struntat i oss eller är du nyinflyttad?
Jag: Nyinflyttad!
TV-snubben: Jaha, men då är det lugnt.. (Jag pustar ut) Skriv bara på här, så fixar jag detta åt dig!
Jag: Mm, tack, eh.. (Ser lite stressad ut)
TV-snubben: Sådär ja, hoppas maten kommer smaka!

Trevliga killar, de där Radiotjänstjänstemännen! Andy satt i köket och skrattade mer eller mindre ut mig, TV-polisen missade ju honom för att han satt inne hos mig och skulle bli serverad middag! Vilken typ! Jaja, somliga har det bra. Det är hans tur att bjussa på middag nästa gång, han gör riktigt goda pannkakor! Men tydligen ville han försöka sig på Flygande Jakob, vet inte om jag vill vara testperson för hans dåliga matlagning...! Men som en god granne får man väl ställa upp!

Kommentarer
Postat av: anna

men sanna, det är ju god sed här på ankars att inte berätta att man har tv! ;) man åker på så dyra räkningar då.. huja!

2007-09-18 @ 21:06:42
URL: http://annaelite.blogg.se
Postat av: spaceylisie

Just det Sanna. Jag blånekade. Och slapp betala. ;)

2007-09-18 @ 21:11:37
URL: http://spaceylisie.blogg.se
Postat av: Grannen

nu tycker jag inte du ska klaga på min matlagning ännu. bara för att du är bitter för tvlicense ska du inte ta ut det på din kärleksfulla granne.....

2007-09-18 @ 22:11:20
URL: http://guldfiskarna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0