Tid har förlöpt.

Tiden går alldeles för fort när man har roligt!
Helgen har försvunnit i en enda stor tugga, vilken idag bestod av pizza by the way! Hemkörning är dagens + !
Fredagen bestod av en sån där underbar förfest som bara vi kan ha. Danser för döva, sånger av barndomsfavoriter och vin, cider, öl och vodka i mängder. Jag lever för stunder som dem.. En liten, men ack så välblandad, kompott av studenter som inte riktigt har förstått hur vi kan bilda en så bra kombination. En cooling från Göteborg (ja, det är jag det!), en plutt från Bollnäs och en moggis från Stockholm.. Förstår inte riktigt hur det går ihop - ja, alltså våra personligheter, inte det geografiska..
Efter ännu en galen förfest á la Sänni, tog tre latmaskar taxi ner på stan för att gå in på Piteås mest uppskattade uteställe - Kalles! Vi kom inte längre än till dörrvakten som, trots påtryckningar från den underåriga (?), inte ville låta oss komma in. Vi fortsatte färden mot Pentryt, där vi dansade rumpa bland nyss fyllda krogåriga.. Kul hade vi, och ägde dansgolvet - det gjorde vi det med!
Efter hetsätning på MAX tog de tre utmattade latmaskarna taxi hem till trygga Ankars igen.

Kvällens citat á la Moggis:
"Nehej, för Ingemar Jernelöf är ju profeten på skolan!"


Lördagen präglades av uppladdning för Spanien-Sverige, vilket ändå slutade kasst.. Ännu en förfest hos författaren, dock en aning lugnare..

Idag har jag inte gjort många knop. Vaknade sent, gick till affären med Sara och köpte jäst. Gick hem och började baka bullar medan två snoriga flickor satt i köket och tittade på med stora rådjursögon. Emmelie försökte äta så mycket deg hon kunde innan jag hann se det, vilket resulterade i magknip - inte bra med kanelbullsdeg innan den jäst klart till frukost, vännen! Sprang runt halva Ankars för att hitta pärlsocker, fann detta och var tvungen att skicka ett SMS med texten: "Thanks for the sugar, sugar!" Gosh, mina skämt är lika torra som vetemjöl.. Rädda mig någon! Bullarna är inlåsta i min frys för senare bruk..


Imorgon (får inte skriva imon längre för Emmelie.. Tydligen HATAR hon folk som inte kan svenska, vilket nog var en pik till mig...) ska vi till kommunhuset för att skriva referat.. Kommer antagligen bli en del jobb med detta, men Fia kom på den smarta idén att ta med min diktafon - får se om det blir bra ljud bara..

För övrigt är det nu spikat att jag kommer hem den 18:e december!


Kommentarer
Postat av: Emm

Hahahahhahahahahahahhh

2007-11-19 @ 10:18:54
URL: http://emno.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0