Photoshoot!

Igår lånade vi Lisas bil en sista gång innan hon kom hem från sin Gagnef-tripp, och drog till Luleå! Där gick vi runt och kollade in stan lite, åt thaimat och var allmänt opeppade på shopping (puh!).. Ett snöblandat regn och tidigt mörker påverkade oss alla att åka hem lite tidigare än påtänkt. Vi tog en sväng in till våran huvudskola för att se till så att Lule-studenterna inte hittade på nåt bus, men förstod aldrig vad som var huvudbyggnaden - det är GIGANTISKT där! Vi vände snabbt om för att (som vi trodde) åka hem till Piteå igen.. Sara körde, Emme var "kartläsare" (med andra ord fick hon sitta fram) utan att läsa kartan - det tog oss fyra (mig, Sara, Emme och Fia) hela 20 minuter att inse att vi faktiskt var påväg nordöst in mot landet.. Vi vände i Boden när vi kunde avläsa Emmelies tankar, som gick ungefär såhär:
"En Boden-skylt.. Boden.. Boden.. Ligger inte Boden norr ut?.. Boden.." Den slutgiltiga tanken tänkte hon högt..
"Tjejer, är ni säkra på att vi är rätt?"
Hittade en karta (som Emmelie borde haft i knät hela tiden.. Skyller lite på henne..) i bilen och insåg att vi åkt fem mil fel! Det var bara att vända om igen, med endast EN positiv utgång i det hela - vi har faktiskt varit i Boden!

Idag hade Amanda samlat ihop en stor hög med nya kläder från Piteås butiker, ett gäng modeller, sjuka mängder smink och en fotograf.. Hon ville ha med mig som modell i sitt vintermodereportage á la Amanda! Det var jättekul! Har inte sett bilderna än, men Amanda var nöjd och då kan man väl inget annat än att vara nöjd själv!?

Imorgon ska vi in till stan och köpa en motorvärmarsladd till Lisas bil som oväntat har smitit i helgen..

Just det ja - vit helg nu till helgen. Detta innebär ingen alkohol - första gången sen i somras någon gång.. Skönt för kroppen och knoppen! Tjejerna har införlivat en tävling till helgen. De ska bara leva på frukt och vatten.. Något som jag avstår, eftersom jag har ganska lätt för att falla ihop i en liten livlös hög om jag inte äter ordentligt!
Duktigt ha, mamma?

Kommentarer
Postat av: Mamma Längvik

Duktigt, hjärtat mitt! Borde också ha en vit helg... hehe... ;-)
Ha det skönt i snöyran, puss puss

2007-11-09 @ 09:22:14
Postat av: Emmmmmmeeeeee

Du är bara avundsjuk för att vi inte svimmar. Jag vet att du vill vara med!

2007-11-09 @ 17:24:48
URL: http://emno.blogg.se
Postat av: Fia

Nu får du allt ta och uppdatera.. nu är det du som är dålig på det. inte jag :D

2007-11-10 @ 15:06:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0