Packat och klart!

Ready for take-off!

Hela dagen idag har jag packat, packat, packat! Har dock fått lite hjälp av min kära mor, som har bestämt sig för att åka upp till Piteå med mig på onsdag för att flytta in! Tack mamma! Vet inte hur jag skulle fått med mig allt annars, så en extra bärhjälp är alltid bra att ha. Tack mamma - igen - min packåsna!

Så, vad har man då med sig för sin första flytt?
Jo, det första man gör är att gå ner i källaren, krypa in i det minsta utrymme man kan tänka sig, slita fram (dock väldigt försiktigt) bananlådan med alla roliga flytta-nu-för-fan-snart-hemifrån-grejer man fick i studentpresent av mor och fars alla vänner... (Jaha, nu kom jag plötsligt på varför de gav mig flyttsaker!)
Sortera ut sånt som är värt att ta med upp, som är användbart och helst inte går sönder med en gång. (Ett vinglas från kusinerna hade redan krasat sönder, kanske när jag så vackert och lätt slet fram lådan..?)
Därefter slår man in allt i tidningspapper och eltejp. (Har fått med mig en massa rullar eltejp från pappsen, det går att använda till allt!) Letar fram mer grejer inköpta på Bali, slår även in dem i tidningspapper från Norra Halland!
Rotar fram snowboarden, skridskorna, skidjackan (-orna), skinnjackan, vanliga jackan, tjocka jackan (och ännu fler jackor), termobrallor, halsduk, mössa, vantar - det är kallt på vintern!
Nu kommer man till det roligaste - rensa ur sin gar de robe (som det så fint heter på franska!). När man upptäcker att kläderna man vill ha med sig täcker sängen så pass bra att man inte ser den längre, lägger man ur lite plagg man kanske inte kommer använda... När de tre plaggen är instuvade i gar de roben igen (och man känner sig riktigt duktig) börjar man trycka ner allt i den största hockeytrunken man kan hitta! Jodå, allt gick ner, men det var precis!
Filmer, skärp och skor får man precis ihop i en väska på hjul. Mamma lyckades även få plats med min hjälm (den ska tydligen fungera som stötdämpare..?) i den väskan - vilket är ett under, eftersom mina 15 par skor faktiskt tar ganska stor plats...
En hård väska går åt till lakan, handdukar osv, tillsammans med mina ömtåliga saker. Bravo mamma!
TV:n ("min" första TV!!) går ner i en stor låda, med en jacka runt om.. Det var värst vad jackor man har! Lägger i några till som stötdämpare. Borde skaffa en stor hjälm bara till TV:n? Äsch, mössor och vantar funkar väl lika bra...?

Nu till den stora frågan - HUR FÅR VI MED OSS ALLT DETTA 135,2 MIL NORR UT?
Får ta en sväng till farmor och farfar imorgon och låna deras grymma ihopfällbara vagn! Den kan även användas till att lasta öl på, speciellt från Danmark... I alla fall, på den kärran kan man lasta bananlådan och TV-lådan! Mamma kan kanske rulla den hårda väskan med ömtåligheter, och jag antar att jag får bära på min hockeytrunks-gar de robe! Fast den går knappt att lyfta... Vad återstår då? En till väska på hjul.. Den får väl jag ta den med.. Det är tur att en av oss har muskler iallafall! Det här blir spännande!

Mot oändligheten - och Piteå!
Nej, vi får inte hoppas att jag ska stanna i Piteå i all oändlighet! Då kanske jag blir norrlänning på riktigt..?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0