Här i Stockholm

Jag har svarat ja! Både till skolan och till en lägenhet.

Faktum är att jag hade första tjing på två lägenheter på området. Båda var lika stora, såg likadana ut, låg på samma våning och hade samma hyra. Det enda som skiljde dem åt var (och håll i hatten nu!) - LÄGENHETSNUMRET! Jag fick välja mellan att ha lägenhet nr 54 eller 57. Jag valde 54:an, endast för att kunna sjunga "Nu ska 54:an i himlen in". Jaa, jag tänker göra en cover på Eddie Meduzas 34:an! Kanske tillsammans med någon av musikhögskolestudenterna som går på samma skola! Hm, det tåls att tänka på...

Det känns lite jobbigt för tillfället att flytta. På ett sätt iallafall. Jag menar, det kommer bli U N D E R B A R T att flytta från lilla Kungsbacka till (dock ännu mindre) Piteå. Påbörja det efterlängtade och positivt beryktade (speciellt av Marcus!) studentlivet, leva bara för mig själv, uppfylla mina drömmar osv osv... Men det är på ett sätt skrämmande! Jag kommer ju trots allt bo en bra bit hemifrån! Visst, när jag pluggade i Bryssel bodde jag oxå en bra bit hemifrån, men jag tror faktiskt att Piteå ligger ännu längre bort (och det är inte ens ett annat land!). Det känns väl helt okej egentligen. Det kan vara skönt att komma bort lite, så att man känner att man verkligen flyttar hemifrån! Men Piteå ligger så avlägset, speciellt om man jämför med Bryssel - europas huvudstad, landet med EU-parlamentets högkvarter (och många andra högkvarter med för den delen!), Den kissande pojken, Lejonkullen där Napoleon besegrades...
Vad har Piteå? Inte ens en flygplats! Nej, för att flyga därifrån (som kostar lika mycket som en skjorta av bra kvalitét) måste man ta sig några mil norr ut till Luleå - det blir ett himla krångel!
Vad HAR Piteå egentligen? Mer än en skola av världsklass, som de så stolt skryter om där uppe..? Just det - Pite Havsbad! Mhm, det är inte att förgå!
Det känns även lite plågsamt att fara (börjar redan snacka Norrländska!) från mina kära vänner! Tjejerna, som alltid håller ihop vad som än händer.. Okej, nu far (!) tre av oss sex till hösten, men de andra kommer ju tillbaka inom ett år iallafall. Visst, jag är hemma under jullovet och sommaren - men gudars så jag kommer sakna er! Det är tur att det finns telefoner, mail, brev, Skype (som ni alla måste införskaffa!) och (da da da daaam...) Facebook! Detta eviga sätt att kommunicera! Den som uppfann internet borde vara rik! Det är tur att man inte är född att uppfinna sådana avancerade nymodigheter, tänk så rik man skulle vara! Nej, det är bättre att leva för det lilla och veta vad man ska göra av sina insparade pengar, än att sitta bland dem i ett valv lika stort som Joakims, ta ett kvällsdopp i det guldiga och införskaffa sig en massa onödigheter för att bevisa sin rikedom!

Nu är det dags att krypa till soffs, här på Heimdalsgatan, nära Odenplan, Estockolmo, Sweden.. Imorgon bär det av mot Urban Outfitters och lite Second Hand-boutiques på söder. Kanske borde besöka Stockholms slott? Mm, ja, det låter som en bra idé! Turista lite när man ändå är på besök..

Gråt nu inte floder som översvämmar Kungsbacka (du vet vem du är...) för att jag ska fara till Norrland, det går alltid att hälsa på!


S


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0