Kära vänner i ljus och i mörker

Är helt slut i huvudet... Har jobbat på ICA i fyra dagar nu och faktum är att jag har haft... kul! Jag hade glömt hur kul det är att skämta med kunderna, munhuggas med de andra kassörerna och... plocka med vensafen! (Fan vad lättroad jag är!) Jag får en bra känsla i magen när vänner man inte träffat på fyra månader lyser upp och välkomnar en tillbaka när de får syn på en! Speciellt Paula och Pernilla. Har fått ta del av det gamla vanliga ICA-skvallret (vem som ligger med vem, vilka som har gjort slut, osv.) och allt är sig likt! Men Peter saknas fortfarande, han lyste upp tillvaron med sina små nyp...!
Nu är jag därifrån i alla fall, även om kassachefen försökte övertala mig till att jobba på nyår. - GLÖM DET!

Imorgon ska jag till farmor och farfar på förmiddagen för att intervjua - framför allt - min farfar om hans liv. När jag läste en av våra kursböcker (Holst) kom jag på att jag knappt vet något om mina far-/morföräldrars bakgrunder. Mer än att farfar var i Tyskland direkt efter andra världskriget och kan fortfarande se bilderna av de sönderbombade husen och plakaten av Hitler. What the hell, jag vet inte ens varför han tog vårt efternamn!! Tror att morgondagen kommer bli givande! Hoppas att han orkar med bara..

Ska hämta Patrik imorgon inne i Göteborg. Varför kostar det så överdrivet mycket att stå på parkeringen där?! 20 kronor för sju minuter på Nils Erikssonterminalens parkering! Och så måste jag in lite tidigare för att leta rätt på Patriks födelsedagspresent som så illa har försvunnit! Lita inte på folk, det säger jag bara! Shit, jag hatar att köra i Göteborg! Höll på att åka till Stockholm när jag skulle in i Tingsstadstunneln en gång - var bra skakis efteråt! Hur ska jag lyckas hitta till Nordstans parkering först, och sedan därifrån till tågstationens? Det är typ 50 meter, men jag litar inte på Göteborg. Inte nånstans!

Mys-middag med Nenne och Eric på kvällen, innan det är dags för nyår! Och FAN vad jag ska njuta av nyårskyssen! Av kyssarna innan med, såklart! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0