Pite, baby!

Galet!

Det är redan lördag! Vi började skolan i onsdags, eller rättare sagt; NolleP började i onsdags! Som vi hade blivit förvarnade rivstartade vi i ett rasande tempo!

Man kan förklara nollningsperioden som ett rollspel. Längst ner i rankingen finns vi, nollorna! Över oss har vi phösare som de kallas, de vet allt och är bäst. Vi måste ha respekt för dem.. Över phösarna finns "överphösarna" som det så fiffigt heter! Över överphösarna har vi adeln, två killar som alltid är i närheten av högsta hönset, "General Conradsson". När generalen kommer in i ett rum måste alla resa på sig och applådera för honom. Spontanapplåder är gärna välkomna, när man till exempel går förbi honom eller liknande.

Alla ph, öph, adels och generalen har mantlar i olika färger beroende på program eller status och alla bär glasögon. Det är inte meningen att vi nollor ska få veta vilka de är innan Kick Off-en som är på fredag nästa vecka, men phösar-Calles glasögon sitter så långt ut att man kan se hans ögon i vilket fall..

Alla nollor bär Nollebrickor där ens namn, ålder, klass, vad man älskar mest, det man är bäst på och om man är singel eller inte står. Där kan även alla som står över nollorna i rankingen sätta plus eller minus beroende på uppförande.. Jag har hittills tre plus och inga minus! (Stolt!) Och fler ska det bli! Nollebrickorna måste vi ha på oss HELA TIDEN förutom när man är hemma bakom låst dörr.. Har man inte det får man minus. De som har flest minus i slutet av NolleP kommer råka ut för någonting riktigt otrevligt som phösarna inte får avslöja..

I onsdags fick vi en visning runt skolan, gjorde en namnlek, tog en rundtur på stan (i led, två och två hela vägen? Phösarna är som dagisfröknar, bara det att vi måste lyda för att slippa få minus..) och fick chansen att lära känna klasskompisarna. Vilken klass! Alla hänger med alla, det finns inte någon som är utanför och sammanhållningen är högt över förväntan!

På kvällen hade vi för-förfest hos Minna i klassen. Sedan gick vi vidare till phösare Andreas där vi hade förfest. Vi fick reda på att det skulle vara danstävling i Kårhuset på kvällen så vi var tvungna att träna in en dans innan vi gick. Kvällens tema var Disco och 80-tal, därför dansade vi till en 80-talslåt! Jag och Eric i klassen höll i rörelserna. Det blev riktigt bra, men vi vann tyvärr inte. Det gjorde inte heller dansklassen, men de var lite "grova" i sitt framträdande.. Riktigt kul kväll!

I skolan på torsdagen prövade vi på dans med en av danslärarna, det var galet! Hon hade så mycket energi som smittade av sig till oss. Hon peppade oss till att finna attityden "Look at me, I?m taking over the stage!". På kvällen var det grillkväll på Ankars, så det var riktigt nära hem (det är samma område jag bor på!). Jättetrevligt, fick lära känna varandra ännu bättre!

Igår var vi och lyssnade på en alkoholföreläsning som var riktigt intressant. Sedan fick vi en rundtur i bibblan, innan det var dags att göra i ordning sig för för-förfest hos mig. Denna kvällen var temat på Kåren "Röd fest", vilket innebar att man skulle ha så mycket rött på sig som möjligt! Vi skulle även skriva om texten till "Tusen och en natt", så att varje rad innehöll någonting rött. Förfesten hos öph-Anna var mycket trevligt, där jag införskaffade mig mitt andra plus när jag bjöd två phösare på öl. Mitt första plus fick jag för en bra insats vid dansandet på onsdagen. Mitt tredje plus fick jag när jag kom på en kampsång för journalisterna, som vi skrek oss halvt hesa till (men vi hördes bäst!) hela kvällen. Bra insats, Sanna! Kvällen blev riktigt lyckad, bäst hittills! Massa dans! Vann inte heller denna sångtävlingen dock.

Idag har vi varit på Pite Havsbads Äventyrsbad. Grymt kul! Like äckligt dock när jag och min granne hittade en död fågel som låg och guppade under en brygga i utomhuspoolen.. Kanske blir smittade av någon parasit nu.. Blä! Annars var det mest en av de tre bubbelpoolerna som gällde. Mmm..

Nu ska jag ha förfest hos mig för klassen, så jag måste gå och byta om och göra i ordning mig. Det är After Beach på Kåren ikväll! Bara fest, fest, fest och kul, kul, kul!


Över och ut.


Kommentarer
Postat av: Minna

Haha shit vad roligt det är att sitta o läsa om NolleP såhär ett år i efterhand.

Jag hade glömt bort dansen vi gjorde. Det var sjukt trångt i Ph-Andreas lägenhet när vi skulle dansa allihopa.

tänk vad lite alla visste om varandra då. Och ändå är det bara ett år sen. Coolt! =)

Älska plugga!

2008-07-15 @ 10:02:37
URL: http://minnaannim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0