En flaska Whiskey och Verkligheten

Glädjen sprider sig i kroppen, och jag känner mig pepp på att flytta nu!
Min bror ska också flytta och han ringde till mig idag för att höra om det va nåt jag ville ha av hans prylar.
SJÄLVKLART!
Det är behövligt! Det kom väldigt klockrent det där samtalet från brodern!

Ikväll när jag satt och väntade på bussen så stod där också en kille som paratade i telefonen, så tar han upp en flaska Whiskey som han läser på.
Han skulle väl läsa vad det va för typ av Whiskey för den han snackade med antar jag?
Han pratade inte Svenska nämligen.
Hur som helst, till saken - Vad gör han då? - Jo; Han öppnar flaskan och ska smaka lite!
Hörrni..jag ska säga er det att den där jävla doften spred sig som solsken sprider sig på en grön sommaräng!
Jag fann mig själv lutande tillbaks mot glasväggen bakom mig och blundade samtidigt som jag söp in lukten från den där Whiskyn

Fyy fan va gott! - Tänkte jag!

Sedan nere på stan så såg jag ett gäng alkoholister som umgicks och väntade på sina bussar, ena killen pratade om hur han blivit tagen för fylla två dagar i rad nu..fel plats fel tillfälle, en kvinna drack lite ur sin ölburk och gömde den innanför jackan innan hon klev på samma buss som mig.

Fy fan vilket liv! - Tänkte jag då!

Rock n´roll and Peace Out!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0