Kick off!

Den här bloggen kommer jag att använda för att skriva om  min alkoholism, och min väg upp!
Allt det som hör till!
Allt det som rubbar mig eller inte rubbar mig.
Det här är ett av mina sätt att handskas med min listige djävul.
Att kämpa mot min gamle förtröstande vän alkoholen.
Det här är en av mina själsförmögenheter, att skriva om det här.

Det här är min väg upp liksom ner i kampen mot alkoholen.
Jag har vart nykter i 1 år och två månader, och jag har med det att säga inte valt att Ta ett återfall än.
Det här är en nykterhet som jag har för avsikt att vidmakthålla.
Sen är jag precis som du och alla övriga människor som går runt på den här planeten inte alltmer än en människa, misstag och avvikelser finns likförbannat, och vi gör dom.

Och nu har jag då kickat igång den här bloggen, utan läsare eller med, lika viktigt för mig oavsett att få skriva om det.
Och då kan jag ju börja med att skriva att jag är inne i en period då dom här senaste dagarna har vart riktigt jobbiga, och jag har tänkt på ett återfall mer än en tiotal gånger.
Jag känner bara att jag vill fly från allt i mitt liv nu, jag orkar inte möta det.

I förrgår så trodde jag att jag skulle gå i taket, och jag tänkte att - Varför i hela helvete erkände jag för mig själv att jag är alkoholist? Det var väl jääävligt dumt!
Självklart var det inte dumt, men just då kändes det så.
Så sant, inte behöver jag hålla mig nykter, jag är 24 år och jag gör mina egna val här i livet, jag behöver aldrig mer gå på AA eller vara med i den gemenskapen.
Jag behöver inte sitta och pina mig själv med att känna suget efter alkoholen, absolut inte!
Ingen själ på denna jord kan hindra mig.

Men sen har jag en egen själ och ett eget hjärta, och Det mina älskade medmänniskor, Det har hindrat mig alla dom gånger jag hittills varit nära att Ta ett återfall!

Rock n´roll and Peace Out!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0