Återfallsdags?

Jaha, nu va det ett tag sen som jag skrev.
har nyss vart iväg på systemet och köpt mig en 3 LIters box Rödvin.
Den står där inne på bänken i köket och om jag vill så kan jag dricka.
Kärleken har ställt till det och jag känner besvikelse och misstro, mitt jävla terapi snack med mig själv i förrgår hjälpte, men i går fick jag tillbaks det som ett brev på posten i form av en fet smäll på käften.

Så det va det roliga med att ta sig framåt i utvecklingen, och nu känner jag bara att - Jag ger upp!
Det enda som hindrar mig lite är den där jävla ångesten som kommer krypa på när jag nyktrar till, och att jag kommer ringa runt till folk eller skriva på nätet, under fyllan vill säga.
Sen ska jag då ta det med alla som vet om att jag är nykter alkoholist, och det kommer också vara ångestfyllt - Skam även kallat.
Så jag funderar på att förbereda dom nu, skriva att jag kommer att ta ett återfall så dom vet det.

Så lipper jag ta det i morgon när jag har Ångest.
Fast eftersom jag är ledig i morgon så är det ju bara att fortsätta.
Ja, vi får se vad som händer?
Än är boxen inte öppnad, och än sitter jag i valet och kvalet.
Ska man tacka Gud för velandet?

Rock n´roll och Salute

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0